Mitä asiakasraati tekee?
- seuraa varhaiskasvatuksen ja esiopetuksen ajankohtaisia asioita
- voi ottaa kantaa ja vaikuttaa kehitteillä oleviin asioihin
- käsittelee varhaiskasvatuksen laatuun liittyviä asioita
- voi järjestää tapahtumia eri teemoilla
- raadin omat ideat
Miten asiakasraati toimii?
Asiakasraati kokoontuu säännöllisesti 5 kertaa toimintavuoden aikana. Raatiin toivotaan edustus kaikista varhaiskasvatusmuodoista eri puolilta Saarijärveä ja sekä kunnallisista että yksityisistä varhaiskasvatuspalveluista. Tapaamisten muistiot julkaistaan kaupungin nettisivuilla.
Raadin tapaamisiin voidaan kutsua mukaan varhaiskasvatuksen johtoa, yksityisiä palveluntuottajia, sivistyslautakunnan jäseniä ja oppilaitosten edustajia käsiteltävästä aiheesta riippuen. Raadin toiminnan ja tapaamisten suunnittelu- ja toteuttamisvastuu on varhaiskasvatuksen edustajilla. Asiakasraadin vaikuttavuuden perustana on varhaiskasvatuksen organisaation tuki.
Haluatko osallistua raatiin?
Raatiin voi edelleen ilmoittautua vs. päiväkodin johtaja Minna Leppämäelle, minna.leppamaki(a)saarijarvi.fi.
Seuraava tapaaminen on 18.1.2021 klo 18.00 Sivulan päiväkodissa.